– Met de helpdesk, waarmee kan ik u van dienst zijn?
– Ik wou melden dat onze modem defect is.
– U kan dus niet meer op het internet? Sedert wanneer?
– Sedert gisteravond.
Daarop volgde het traditionele doorgeven van persoonlijke gegevens.
– Een ogenblikje, dan controleer ik de verbinding met de modem
– Wacht! Wacht daar nog even mee, mijnheer! Ik weet namelijk wat er scheelt. Mijn man is een techneut, zie je. Wat ik nu ga vertellen gaat me waarschijnlijk geld kosten. Maar ik wil je geen nutteloos werk laten doen. Je zal het al wel druk genoeg hebben. Op onze modem is namelijk druppelsgewijs condens gevallen. En gisteren… poef! Was ’t er mee gedaan. Te veel condens gezopen.
Het werd benauwd stil aan de andere kant van de lijn. Zocht hij een pijnlijke prijs voor een nieuwe modem op? Uiteindelijk zei hij zachtjes…
– Dat is gratis, mevrouw. Ik zal de technieker morgen langs sturen.
Mijnheer en madame waren genoopt een godganse dag van hun internetverslaving af te kicken. Maar ’s anderendaags belde een vriendelijke jongeman aan en fikste de hele reutemeteut, gratis. Halleluja!
Over die helpdesk bestaan er ook veel mopjes.
– Ga achter je pc zitten, mijnheer en vertel mij wat u ziet?
– Veel kabels mijnheer.
Eén dagje afkicken kan geen kwaad 😉
En maar goed dat het herstellen of vervangen van de modem gratis is? Ben je toevallig Telenetklant?
Ik kom soms dagen niet aan mijn computer maar ho maar als het stuk is… Dan heb ik hem net nodig, zie.
Een heeeele dag zonder is toch wel lang 🙂
Maar toch goed dat ze dat gratis kwamen herstellen. Nooit gedacht dat dit gratis zou zijn als het aan condens gelegen is.
@ LOL Ja, die kende ik ook al.
@ Annemie – Dat dagje afkicken deed eigenlijk wel goed. Ik bergen werk verzet en ge-kerst-shopt!
Ja, ik ben Telenetklant.
@ Elke – Dat is zoals met een naaimachine. In de kast is dat nooit kapot. Maar als je het moet hebben… 😉
@ Flo – Ik had ook nooit gedacht dat het gratis zou zijn, terwijl toch een beetje onze fout was. Ik vermoed dat mijn ontwapenende eerlijkheid er wat mee te maken heeft. 😆
Oef maar één dag, dat valt mee of niet ? 🙂
Gedaan met enkel met Madame lachen dat ze haar handtas buiten in de regen laat staan, Mijnheer verzuipt zijn modem!
Gratis bij defect door vocht??? Uw stem zal ’t hem wel gedaan hebben, vermoed ik, want dat is niet normaal 😀
Maar allez, ’t is eens fijn om een vriendelijke mens aan zo een hulplijn te krijgen, tiens… je brengt me op een idee voor een postje… 😀
O maar! Jij geraakt nog tot bij de helpdesk. Fantastisch toch?
Zo belde ik ooit naar telenet om te melden dat het internet het begeven had.
Nederlands : druk 1
Over factuur/telefoon/pc : druk dinges
Over blablabla : druk zoveel
Twintig minuten later was ik waar ik zijn moest, toen een computerstem mij meldde : surf naar onze website en zoek daar naar de oplossing van uw probleem.
Tof!
Blij dat het vlot gegaan is en dat het gratis was ! Ik had het niet gedacht. Nu kan je eer pc-en naar hartelust en wij ook weer blij ! 😉
@ Tijdtussendoor – Of één dag afkicken meeviel? Ja en nee. Nee, omdat er de drang om iets op het internet te gaan opzoeken telkens opdook. Ja, omdat ik flink geshopt heb en wij ’s avonds een gezellige babbel gedaan hebben.
@ ET – Voilà! Gedaan met lachen! 🙂
@ Blah – :blush: ‘k Had toch blijkbaar de kleine lettertjes niet gelezen. Op het blad van de technieker stond: 60 euro vervoerkosten. 😕
@ Zapnimf – LOL Dat heb ik ook al meegemaakt. Voornamelijk bij Scarlet . (bestaat gelukkig niet meer) Om de muren van op te lopen!
@ Micheleeuw – Zie mijn @ Blah. :blush: